Włoskie Love. Blog i sklep, czyli wszystko to, co potrzebuje językowy projekt edukacyjny

Wyzwanie

Natalia zwróciła się do nas z prośbą o przeprowadzenie audytu UX oraz technicznego swojej strony. Włoskie Love, bo pod taką marką właśnie działa nasza klientka, od wielu lat pomaga w nauce włoskiego setkom miłośnikom tego języka. Przy okazji prac nad kampaniami promocyjnymi jej produktów edukacyjnych okazało się, że istnieje duży wskaźnik wyjść z koszyka. Procent osób, które go porzucały był zdecydowanie zbyt duży.

Oba audyty wykazały różne zaniedbania związane z użytecznością strony: brak kart produktów przeszkadzał w eksplorowaniu e-booków edukacyjnych (by znaleźć coś odpowiedniego dla siebie trzeba było spędzić zbyt wiele czasu na tym, żeby w ogóle zrozumieć logikę strony!) oraz dopatrzyliśmy się także licznych błędów w procesie zakupowym (w tym utrudnionego dostępu do koszyka). Część motywu strony odpowiadająca za działanie bloga również pozostawała wiele do życzenia. Niektóre kategorie okazały się nieklikalne lub trudnodostępne.

Proces realizacji

Po zapoznaniu się ze statystykami strony, między innymi dzięki Google Analytics, zrozumieliśmy, że priorytetem będzie stworzenie takiego motywu strony opartej o WooCommerce, który będzie działał szybko i intuicyjnie w wersji mobilnej. Bo to właśnie użytkowników niewielkich ekranów okazało się być najwięcej – a jest to także efekt intensywnego działania Natalii w social mediach, głównie na Instagramie.

Działania mające na celu zbadać i określić dokładne potrzeby klientki rozpoczęliśmy od warsztatów. Tak też poznaliśmy Włoskie Love od kuchni. Natalia była dla nas skarbnicą wiedzy o jej uczniach, czyli (ujmując to żargonem agencyjnym) użytkownikach końcowych. Dla nich skomponowaliśmy kilka ankiet, a odpowiedzi na pytania upewniły nas co do dalszych działań.

Co ważne, na etapie projektowania strony Paulina podporządkowała się pod wypracowany już przez Natalię styl graficzny – czyli charakter logo, kolory oraz czcionki. Nie chodziło tu o oszczędność, a o zasadę “po co zmieniać coś, co już dobrze działa”.

Stara strona, przed zmianami

Makiety nowej strony (High Fidelity)

„Paulina bardzo profesjonalnie podeszła do pracy nad moją stroną, określiłyśmy wspólnie personę klienta, cele strony, jej funkcjonalność, aż w końcu wygląd. Zadbała, żeby strona była nowoczesna, piękna, funkcjonalna, a jednocześnie była spójna z wizerunkiem, jaki wypracowałam wcześniej przez lata. Damian wszystko sprawnie wdrożył, nawet najbardziej skomplikowane pomysły! Wszystkie prace przebiegały według ustalonego harmonogramu, kontakt z Pauliną i Damianem był świetny. Cieszę się, że zdecydowałam się na współpracę z Twinberry, w końcu mam profesjonalną stronę, którą mogę się chwalić :) Bardzo polecam ten duet!”
Natalia Kondrat, Włoskie Love     

Zakres prac

STRATEGIA

  • Audyt UX oraz techniczny
  • Spotkania z klientem i omówienie celów projektu
  • Spotkania z zespołem projektowym
  • Research oraz ankietowanie i opracowanie ankiet

PRACE GRAFICZNE

  • Przygotowanie makiet strony na podstawie wyników audytów i badań (UX)
  • Opracowanie interfejsu graficznego (UI)

PRACE PROGRAMISTYCZNE

  • Spotkania konsultacyjne z klientką
  • Wdrożenie i uruchomienie projektu

Skontaktuj się z nami!

Strona twinberry.pl używa plików cookies po to, abyśmy mogli w skuteczniejszy sposób docierać do klientów, lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz oczekiwania i dostarczać im więcej wartościowych treści. Ciasteczka możesz wyłączyć w swojej przeglądarce. OK