Logo dla projektu edukacyjnego. Ukuj matematykę

Wyzwanie

Filip Jerzyk jest nauczycielem matematyki, który postanowił stworzyć całkowicie nowe logo dla swojej działalności. Zależało mu na zawarciu w znaku kształtów geometrycznych oraz ogólnej prostocie.

Największym wyzwaniem było wpisanie w projekt postaci jeża, ponieważ to właśnie od kilku lat postać tego zwierzątka towarzyszyła w różnych działaniach marketingowych – była obecna po prostu wszędzie i tak też zapisała się w pamięci uczniów (i rodziców uczniów) Filipa. Chodziło w końcu o nie zabieranie się do matematyki – mając przed sobą maturę lub inny, ważny egzamin – jak przysłowiowy „pies do jeża”, a o odważne „ukucie matematyki”.

Proces realizacji

Wątpliwości? Tych pojawiło się kilka i to z obu stron. Filip z początku nie był przekonany do tego, czy aby na pewno logo jest mu już teraz potrzebne. Wahał się również co do hasła, które miało znaleźć się tuż obok jego nazwiska. Początkowo miało być to „Ukuj matematykę z Jerzykiem”, finalnie zdecydowaliśmy się pozostać przy krótszym „Ukuj matematykę”, nie powtarzając nazwiska.

I przy tym właśnie pojawiła się wątpliwość projektantki – bo Jerzyk to nie Jeż, dwa kompletnie inne zwierzęcia, więc inna ortografia. Ale Filip akurat co do tej części obstawiał przy swoim, więc pomysły związane z ptactwem odpadły.

Przemyśleliśmy kwestię „podchodzenia do jeża” i „ukucia” oraz samego nazwiska. W ramach drugiej koncepcji logo powstał jeszcze inny symbol graficzny, „J”, ale został odrzucony.

Tak, jak Filip zaufał nam, tak my zaufaliśmy Jemu – bo klienci bardzo często mają rację w kwestii swojej działalności (w końcu po profesjonalne wykonanie logo przychodzi się już po jakimś czasie bycia przedsiębiorcą). Miał być jeż – jest więc jeż. Geometryczny. Tutaj wykorzystywane od dawna hasło działa dalej i tak samo dobrze. Wystarczy tylko spojrzeć na fanpage Ukuj matematykę i brak wolnych terminów na zajęcia z matematyki…

Zadaniem było stworzenie logo dla marki osobistej, oferującej zajęcia z matematyki dla uczniów klas 7-8 oraz liceum.

Charakterystyka:

  • nawiązania do geometrii, wzorów matematycznych;
  • logo minimalistyczne, proste i przyciągające uwagę zarówno rodziców, jak i uczniów (jako grup odbiorców); bez wrażenia infantylności, a podkreślające konkretność, solidność.

Jeż geomteryczny

Gra słowna do hasła „ukuj matematykę”, chociaż nazwisko nie nawiązuje do jeża:

Zaleta: jest wizualizacją pierwotnego pomysłu na logo – oraz ostatecznie wybraną – opisuje hasło działalności, bardzo geometryczny, wyrazisty znak, dobrze wyglądający przy niewielkich rozmiarach.

Wada: jeż nie oddaje znaczenia nazwiska marki, można powiedzieć, że jest błędem ortograficznym.

Inicjały (Projekt odrzucony)

Koncepcja nawiązująca do imienia i nazwiska, miks kształtów geometrycznych – koła, ćwierć koła, prostokątów:

Zaleta: uniwersalne, nie zamyka działalności na jeden obszar (mogą być to zajęcia z matematyki, może być coś więcej, albo nawet coś zupełnie innego), nawiązuje do matematycznej geometrii.

Wada: nie zawiera w sobie metafory.

Efekty współpracy

Szkice projektowe oraz skończone logo w wersji czarnej i w kolorze:

„(...) Ja miałem wizję tego, że tu musi się sporo dziać. Nie ukrywam, że to co robiłaś cały czas konsultowałem ze swoim znajomym, który miał większe pojęcie o tym jak logo ma wyglądać. Jak podesłałem mu twoją koncepcję, to ja nie czułem tego, ale on mnie przekonywał słowami: "Ta kobieta wie co robi - ma o tym pojęcie". I jak zacząłem przeglądać loga różnych firm... faktycznie tam nie ma nie wiadomo co się dziać. Dlatego piszę, że miałem inne wyobrażenie. Teraz jestem zadowolony. Ludziom, jak pokazuję, też się podoba. Najważniejsze, że symbol ma zostać w głowie! Dzięki jeszcze raz.”
Filip Jerzyk, Ukuj matematykę     

Zakres prac

STRATEGIA

  • Warsztaty kreatywne z klientem
  • Research

PRACE GRAFICZNE

  • Prace koncepcyjne
  • Projekt logo
  • Przygotowanie plików graficznych

Skontaktuj się z nami!

Strona twinberry.pl używa plików cookies po to, abyśmy mogli w skuteczniejszy sposób docierać do klientów, lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz oczekiwania i dostarczać im więcej wartościowych treści. Ciasteczka możesz wyłączyć w swojej przeglądarce. OK